T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
ALACA KAYMAKAMLIĞI
İlçe Sivil Toplumla İlişkiler Büro Şefliği
HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
SIRA NO |
VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ SÜRE) |
1 |
Dernek Kuruluş İşlemleri |
1-Gerçek veya tüzel en az 7 kurucu üyenin imzalarının bulunduğu, dernek kuruluş bildirim formu (3 adet) 2-Kurucular tarafından her sayfası imzalanmış dernek tüzüğü (3 adet) 3-Kurucu en az 7 üyenin herbirine ait nüfus cüzdan fotokopisi (1'er adet) 4-Dernek organlarının oluşmasına kadar dernek işlerini yürütmeye ve derneği temsil etmeye yetkili geçici yönetim kurulu üyeleri ile yapılacak yazışma ve tebligatı almaya yetkili kişi ve ya kişilerin adı, soyadı, adresi, telefonu ve imzalarını belirten liste. (1 adet) -(Dernekler Yönetmeliği'nin 5. Maddesine Göre) |
1 Saat |
2 |
Şube Kuruluş İşlemleri |
1-Şube kuruluş bildirimi (2 adet) 2-Kurucuen az 3 üyenin herbirine ait nüfus cüzdan fotokopisi (1'er adet) 3-Dernek genel merkezinin onaylı tüzüğü (3 adet) 4-Genel kurul toplantı tutanağı (2 adet) 5-Yönetim Kurulu kararı (2 adet) -(Dernekler Yönetmeliği'nin 7. Maddesine Göre) |
1 Saat |
3 |
Federasyon Kuruluş İşlemleri |
1-Kurucu dernekler tarafından imzalanmış federasyon kuruluş bildirimi (2 adet) 2-Kurucu en az 5 dernek tarafından bütün sayfaları imzalanmış federasyon tüzüğü (3 adet) 3-Kurucu derneklerin almış oldukları ilgili yönetim kurulu karar fotokopileri (1'er adet) -(Dernekler Yönetmeliği'nin 9. Maddesine Göre) |
1 Saat |
4 |
Konfederasyon Kuruluş İşlemleri |
1-Kurucu federasyonlar tarafından imzalanmış konfederasyon kuruluş bildirimi (2 adet) 2-Kurucu en az 3 federasyon tarafından bütün sayfaları imzalanmış konfederasyon tüzüğü (3 adet) 3-Kurucu federasyonların almış oldukları ilgili yönetim kurulu karar fotokopileri (1'er adet) -(Dernekler Yönetmeliği'nin 10. Maddesine Göre) |
1 Saat |
5 |
Platform Kuruluş İşlemleri |
1-Kurucu dernekler tarafından imzalanmış mutabakat metni (2 adet) 2-Kurucu derneklerin almış oldukları ilgili karar fotokopileri (1'er adet) |
1 Saat |
6 |
Sandık Kuruluş İşlemleri |
-Sandık kurulacağına dair tüzükte açık hüküm bulunması -Genel kurul tarafından alınan karar fotokopisi (2 adet) -Sandık İç Yönetmeliği (2 adet) -(Dernekler Yönetmeliği'nin 76. Maddesine Göre) |
5 Gün |
7 |
Tüzük İnceleme İşlemleri |
1-Dernek Kuruluşlarında: Bütün sayfaları kurucu üyeler tarafından imzalanmış dernek tüzüğü (3 adet) 2-Tüzük Değişikliklerinde: Bütün sayfaları yönetim kurulu tarafından imzalanmış yeni dernek tüzüğü (3 adet), Eski tüzük (2 Adet) ve karşılaştırma tablosu (2 adet) -(Dernekler Yönetmeliği'nin 6. Maddesine Göre) |
3 Gün |
8 |
Dernek Defterlerinin Tasdiki |
1-Yeni Kurulan derneklerden sadece dernek defterleri 2-Eski derneklerden dilekçe ve ekinde bu konu ile ilgili alınmış yönetim kurulu kararının bir fotokopisi. -(Dernekler Yönetmeliği'nin 36. Maddesine Göre) |
1 Gün |
9 |
Yardım Toplama Faaliyeti Başvuru Talepleri |
-Tüzel Kişiler İçin (en az 3 kişilik sorumlu kurul): 1-Gerçek kişiler için istenen belgelere ek olarak konu ile ilgili alınmış yönetim kurulu kararı fotokopisi (1 adet) -Gerçek Kişiler İçin (en az 3 kişilik sorumlu kurul): 1-Yardım toplamanın amacı, sekli, süresi ve faaliyet alanını içeren ilgililerce imzalı dilekçe, 3-Toplanacak yardım miktarını belirlemeye yarayan resmi makamlardan onaylı tam teşekküllü hastaneden alınacak sağlık kurulu raporu, belediyeden onaylı kesif özeti, inşaat projesi v.b. belge, (1 adet) 4-Yardım toplama faaliyetinde görevlendirileceklerin arasında kamu görevlileri bulunuyorsa, mülki idare amirinden alınmış izin belgesi, (1 adet) 5-Yardım toplama faaliyetinin niteliğine göre gerekli diğer belgeler, -(Yardım Toplama Yönetmeliği'nin 6. Maddesine Göre) |
3 Gün |
10 |
Derneklerin Lokal Açma Talebi |
Lokal açabilmesi için derneğin en az bir yıldan beri faaliyette bulunması şarttır. 1-Lokal açılması konusunda alınmış yönetim kurulu kararının örneği, 2-Lokal olarak açılacak yerin tapu senedi örneği, kiralık ise kira kontratının örneği, 3-Ana gayrimenkulün tapu kayıtlarında mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy birliği ile aldıkları kararın örneği, mesken ve işyerinin birlikte yer aldığı binalarda mesken sahiplerinin tamamının onayı ve işyeri sahiplerinin oy çokluğu ile aldıkları kararın örneği, iş hanlarında ise yönetim kurulu kararı örneği, 4-Derneklerin; belediye ve mücavir alanlar içinde açacakları lokaller için yapı kullanma (iskan) izin belgesi, bu belgenin bulunmadığı durumlarda ise ilgili belediyeden alınacak söz konusu yerin lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge; bu alanlar dışındaki lokaller için bayındırlık ve iskan müdürlüklerinden alınacak lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge. -(Dernekler Yönetmeliği'nin 58. Maddesine Göre) |
3 Gün |
11 |
Yurtdışından Yardım Alma |
-Yurtdışından yardım alacak olan dernek veya vakıflar EK- 4'te belirtilen Yurtdışından Yardım Alma Bildirimini iki nüsha olarak doldurup mülki idare amirliğine bildirimde bulunurlar. Bildirimin mülki idare amirliği tarafından onaylı bir örneği ilgili bankaya verilmek üzere başvuru sahibine verilir. Başvuru formu ekinde, yetkili organın karar örneği, varsa bu konuda düzenlenen protokol, sözleşme ve benzeri belgeler ile yardımın aktarıldığı hesaba ilişkin dekont, ekstre ve benzeri belgenin bir örneği de eklenir -(Dernekler Yönetmeliği'nin 19. Maddesine Göre) |
1 Gün |
12 |
Derneğin Faaliyette Olduğuna Dair Belge Talebi |
1-İstenilen belgenin ne amaçla kullanılacağına dair ayrıntılı bilgi içeren dilekçe |
1 Saat |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: |
1. Müracaat Yeri: |
2. Müracaat Yeri: |